Γραφείο Τύπου
Στρασβούργο, 27 Απριλίου 2018
Γ. Ψυχογιός στο Συμβούλιο της Ευρώπης: « Η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την ένταξη μεταναστών και προσφύγων»
Στο πλαίσιο των εργασιών της Ολομέλειας της Συνόδου της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στο Στρασβούργο, διεξήχθη συζήτηση με θέμα την ένταξη, ενδυνάμωση και προστασία των παιδιών μεταναστών μέσω της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. O Γιώργος Ψυχογιός, μέλος της Ελληνικής Αντιπροσωπείας, τοποθετήθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης, εκπροσωπώντας την Ομάδα της Ενωμένης Ευρωπαϊκής Αριστεράς.
Ο Γ. Ψυχογιός στην παρέμβασή του υπογράμμισε ότι η εκπαίδευση είναι το κλειδί για την ένταξη, γι’ αυτό πρωταρχικής σημασίας είναι ο σχεδιασμός ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για τα παιδιά μετανάστες και πρόσφυγες σε κάθε κράτος-μέλος του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Ο βουλευτής επισήμανε ότι η Ελλάδα έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα όσον αφορά την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών. Η ελεύθερη πρόσβαση στο σύστημα υγειονομικής περίθαλψης, το δικαίωμα πρόσβασης στην εργασία, η στήριξη των οικογενειών αποτελούν ενδεικτικά παραδείγματα, με προβλήματα και ελλείψεις εντούτοις να παραμένουν. Ωστόσο, η πιο σημαντική πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης είναι το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί για παιδιά πρόσφυγες.
Συγκεκριμένα, όπως ενημέρωσε την Κοινοβουλευτική Συνέλευση, το 2016 το Υπουργείο Παιδείας ίδρυσε Επιστημονική Επιτροπή για την προετοιμασία ενός σχεδίου για την ένταξη των παιδιών προσφύγων στην εκπαίδευση. Σχεδιάστηκε έτσι ένα πρόγραμμα που αφενός δημιούργησε τις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και αφετέρου έθεσε τις κατευθυντήριες γραμμές για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στις Τάξεις Υποδοχής, που άρχισαν να λειτουργούν στα σχολεία της χώρας.
Ο Γ. Ψυχογιός παρουσίασε τα κύρια χαρακτηριστικά που έχει το πρόγραμμα και τα μαθήματα που διδάσκονται. Σήμερα, το πρόγραμμα, που αφορά την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, συνεχίζεται, διευρύνεται και βελτιώνεται. Επιπλέον, υπάρχει μέριμνα και για την προσχολική εκπαίδευση, καθώς τα νήπια προσφυγόπουλα έχουν τη δυνατότητα να εγγράφονται σε νηπιαγωγεία στην περιοχή όπου ζουν ή σε ειδικά τμήματα που συστήνονται στα Κέντρα Φιλοξενίας. Τέλος, όσον αφορά τους πρόσφυγες άνω των 15 ετών, το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής δρομολογεί ειδικό πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικής γλώσσας. Το πρόγραμμα θα χρηματοδοτηθεί από το AMIF (ΕΕ) και θα υλοποιηθεί από πανεπιστήμια σε όλη την Ελλάδα.
Ο βουλευτής κλείνοντας την παρέμβασή του τόνισε τα εξής: «Αναμφισβήτητα, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για παιδιά πρόσφυγες και μετανάστες είναι ένα σπουδαίο βήμα για την ένταξή τους. Πάνω απ’ όλα, είναι ένα σπουδαίο βήμα για τα ίδια τα παιδιά να μάθουν, να αποκτήσουν εφόδια για τη ζωή τους, να γίνουν μέλη των κοινωνιών μας, να αγαπήσουν τις χώρες μας, ν’ αρχίσουν να ονειρεύονται ξανά. Όλα τα παιδιά πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες για εκπαίδευση, όπως υποδεικνύουν τα Ψηφίσματα και το πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης. Μόνο μέσα από τέτοιες πολιτικές θα βαδίσουμε στο δρόμο της δημοκρατίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης που πρέπει να ακολουθήσουν όλα τα κράτη-μέλη και όχι της περιθωριοποίησης, των διακρίσεων και των ξενοφοβικών φωνών από κάποιες πολιτικές δυνάμεις και κράτη-μέλη».
Φωτογραφίες υψηλής ανάλυσηςΟι φωτογραφίες αναρτώνται για την πληρέστερη προβολή της κοινοβουλευτικής δραστηριότητας και η αναδημοσίευσή τους είναι ελεύθερη.
1
Επιστροφή